Cytrulina – by nie czuć zmęczenia

0
730

Jak zwiększyć masę mięśniową? Odpowiednia dieta i ćwiczenia to podstawa, ale warto wspomóc je suplementacją. Najlepiej taką, która zmniejszy zakwasy po treningu i pomoże pozbyć się toksyn. Poznaj właściwości cytruliny.

Czym jest cytrulina?

Cytrulina to związek chemiczny, który zwiększa ogólną wydolność organizmu. Posiada ona wiele właściwości zdrowotnych. Ponadto zwiększa pompę mięśniową i zmniejsza ilość kwasu mlekowego w organizmie. Dlatego zmniejsza zakwasy mięśni po treningu. Dzięki zażywaniu cytruliny zmniejszamy uczucie zmęczenia i poprawia wytrzymałość organizmu podczas treningu. Co więcej, zmniejszamy też ilość odczuwanego bólu mięśniowego. Dzięki temu, że cytrulina powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, zwiększa przepływ krwi do mięśni.

Jabłczan cytruliny

To suplement diety, który wspiera naturalne procesy powstawania tlenku azotu. Dzięki temu nie tylko wzmaga regenerację mięśni i niweluje uczucie zmęczenia, ale też przyspiesza proces zdrowienia. Dlatego stosują go zawodowi sportowcy. Jednak jest on równie bezpieczny dla amatorów, którzy dbają o swoje ciało i organizm. Cytrulina nie wykazuje bowiem na niego żadnego negatywnego wpływu. Cytrulinę w skoncentrowanej, wysoce przyswajalnej dawce możesz znaleźć w suplementach. Na przykład w mieszankach przed treningowych. W dni bez treningu możesz dostarczać ją na przykład jedząc arbuzy. Chociaż dostarczana w ten sposób ilość cytruliny jest nieporównywalnie mniejsza niż w suplementach. Dlatego jest niewystarczająca przy znacznym wysiłku fizycznym. Z kolei stosowanie jabłczanu cytruliny w znacznym stopniu sprzyja wysiłkowi.

Jak to działa?

Suplementacja cytruliny przyczynia się do powstania tlenku azotu, co z kolei powoduje powstawanie tzw. „pompy mięśniowej”. Dzięki temu wpływa na skurcz włókien mięśniowych i reguluje przepływ krwi. Dlatego zapobiega rozpadowi tkanki mięśniowej i zmniejsza ból przy intensywnym treningu. Warto wspomnieć, że suplementy cytruliny występują zwykle w dwóch postaciach L-Cytruliny i właśnie jabłczanu. Chociaż obie sprzyjają intensywnym wysiłkom to dużo większy wpływ na mięśnie ma właśnie jabłczan.

Korzyści ze stosowania jabłczanu cytruliny

Oprócz tego, że cytrulina zwiększa wytrzymałość organizmu podczas wysiłku fizycznego, to także usprawnia funkcjonowanie metabolizmu. Stosowanie przed treningiem umożliwia wykonywanie bardziej wymagających ćwiczeń. Z kolei stosowanie cytruliny po treningu wspomaga regenerację mięśni. Dlatego jej stosowanie odgrywa ważną rolę dla naszego stanu zdrowia, oraz może znacząco pomóc w zbudowaniu masy mięśniowej.